• Київ,
    Вознесенський узвіз, 23а
  • Пн-Пт: 9:00-18:00

  • Сб, Нд – Вих.

5 порад для участі у публічних державних закупівлях

Продаж товарів, надання послуг, отримання прибутку, вихід на міжнародний ринок – це цільові складові будь-якого бізнесу, що передбачають його невпинний розвиток. Сьогодні доброю допомогою у досягненні та вирішенні поставлених завдань допомагають тендери. Участь у них і перемога – справа не завжди проста, але при виконанні певних умов цілком реально здійсненна.

Електронна система Прозоро, введена для проведення держзакупівельних аукціонів, допомагає отримати нові високооплачувані замовлення, набути досвіду учасника онлайн-торгівлі. Тут продаються і прості товари, які мають попит у широкого кола споживачів (наприклад, канцтовари, офісна техніка, меблі, тощо), і складніші предмети закупівель, різнопланові послуги – будівельні роботи, дорожні реконструкції тощо.

Держава як Замовник оголошує про різні закупівлі, що відкриває широкі перспективи для різноманітного бізнесу, включаючи малий та середній. А електронна система допомагає торгувати прозорими, чесними методами, зрівнюючи права на перемогу всіх учасників.

Ось кілька професійних порад, як стати переможцем у оголошеному тендері.

Невеликі закупівлі

Це перша порада експертів: слід починати з невеликих, так званих допорогових закупівель. Невеликі за вартістю тендери можуть стати чудовим тренуванням для подальшої участі в більш дорогих та серйозних закупівлях. Участь у таких аукціонах є досить простою. Сюди не потрібна велика кількість документів, довідок. Проводяться вони за короткий термін. Досягти перемоги у такому тендері також вельми легко.

Після аукціону можна провести детальний аналіз своєї участі, побачити всі його переваги та недоліки, зробити відповідні висновки. Участь у спрощеній (допороговій) процедурі стане чудовим уроком-досвідом, який дасть розуміння внутрішніх процесів електронних торгів. А після успішного проходження кількох простих аукціонів можна сміливо подавати заявку на більш складні закупівлі, на великі суми.

Запитання та вимоги Замовнику

Кожен учасник тендеру має право просити роз'яснення у Замовника незрозумілих умов, вимагати внесення правок у висунуті вимоги або їх усунення, якщо такі є дискримінаційними та тими, що порушують встановлені законом правила. Цим правом обов'язково слід користуватися на етапі уточнення умов закупівлі.

Важливо бути пильним, при порушеннях чи помилках у документах Замовника вимагати забрати певні пункти або внести до них зміни. Анонімність є важливою умовою цього етапу. Замовник не знає від кого надійшло запитання чи вимоги. Така активність із боку учасника наближає його до перемоги.

Важливість підготовки

Вже на етапі підготовки своєї пропозиції необхідно визначити три рівні цінової пропозиції: мінімальну, оптимальну та максимальну.

Проходить аукціон анонімно, в три раунди. Знижувати ставку можна на один крок. Причому орієнтуватися необхідно на попередню ставку, а не на ставку конкурента. Останнім зазвичай знижує вартість той, хто подав найнижчу за ціною пропозицію.

Подача документів

Дуже важливо уважно вивчати умови тендеру, що висуваються замовником, а потім складати та розміщувати документи з пропозицією в абсолютній з ними відповідності. Подавати документи слід заздалегідь. Розкладати їх у підготовлені їм папки. Усі довідки мають бути складені у визначеній замовником формі.

Підготовка до тендеру

Готуватися до тендеру важливо та потрібно. Для цього варто вивчати як замовника, так і конкурентів. Вся інформація про них знаходиться на електронному майданчику у відкритому доступі. Ознайомитись з нею може кожен зареєстрований користувач системи Прозоро.

Щодо інформації про замовника: потрібно вивчити історію закупівель, що проводяться ним; провести аналіз найнеобхідніших документів; якщо в історії мають місце відхилення учасників необхідно вивчити їх підстави. При виявленні інформації про необґрунтоване відхилення замовником учасників торгів, або його закупівлі часто піддавалися оскарженню, слід замислитися, чи варто ставати учасником такого аукціону?

Аналізуючи інформацію про конкурентів, слід звернути увагу на ціни, що були виставлені ними попередніх торгах; на якість пропонованих ними товарів, послуг, які вони надають. Лише після ретельного аналізу отриманої інформації можна приймати рішення та розробляти свою тактику участі у вибраному тендері.

Замовити дзвінок