• Київ,
    Вознесенський узвіз, 23а
  • Пн-Пт: 9:00-18:00

  • Сб, Нд – Вих.

Роль держаудитслужби в державних закупівлях

Державна аудиторська служба України (ДАСУ) – то є центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний фінансовий контроль в країні та реалізує державну політику в цій сфері. Однією з підконтрольних сфер доної служби є державні закупівлі (тендери). Правоохоронні органи, з метою, зрозуміти, чи є порушення в процедурі аукціону, звертаються до аудиторів.

Основним завданням ДАСУ є здійснення державного фінансового аудиту, для оцінки ефективного, законного, цільового, результативного використання та збереження, бюджетних ресурсів, різних активів, й досягнення економії державного бюджету. Одночасно закон «Про державні закупівлі» передбачає для ДАСУ здійснення моніторингу всіх проведених аукціонів.

Як проводиться аудит?

Здійснюється моніторинг згідно з визначеним Міністерством фінансів порядком. Підстави для проведення моніторингу регламентуються другою частиною восьмої статті 922 Закону України. Рішення про проведення моніторингу приймаються керівником, заступником або повноважним співробітником служби. Причиною початку такої перевірки зовсім не обов'язково будуть служити протизаконні дії або вимоги з боку Замовника. Це лише може означати, що є ознаки, будь-яких порушень, а моніторинг просто зобов'язаний з'ясувати обставини справи.

Законодавством передбачено 5 основних причин, які можуть послужити поштовхом для проведення аудиторської перевірки. Служба може почати моніторинг як при наявності однієї з них, так і декількох:
• Дані автоматичних індикаторів ризиків, яких на сьогоднішній день існує 35 у системі.
• Повідомлення в ЗМІ, свідчать про ознаки порушень в держзакупівлі.
• Отримана від органів місцевої чи державної влади інформація, де говориться про можливі порушення з боку Замовника.
• Виявлення таких ознак безпосередньо самої аудиторською службою під час моніторінгу.
• Інформація про порушення, що надійшла від громадських організацій, які здійснюють контроль в тендерній сфері.

При проведенні аудиторської перевірки ДАСУ може вимагати від Замовника обґрунтування (письмові докази) щодо предмета моніторингу. Ці запити відправляються за допомогою електронної системи, опубліковуються автоматично. Тому Замовники повинні ретельно перевіряти свої сторінки в системі Прозоро. Пояснювальну інформацію по предмету моніторингу Замовник має право відправляти до закінчення процедури аудиту.

Моніторинг охоплює всі дії замовника, які були вчинені ним при проведенні процедури закупівлі та до моменту повного виконання договору.

Результати аудиторської перевірки

Результатами моніторингу, проведеного ДАСУ є сформований висновок. Він затверджується керівною особою або її заступником. Висновок протягом перших трьох днів має бути опубліковано в електронній системі Prozorro. Це щодо виявлених порушень в процедурі тендеру.

Якщо ж таких не було виявлено, інформація про відсутність дій Замовника, що порушують Закон також відбивається у висновку. Якщо аукціон було скасовано або визнано таким, що не відбувся під час проведення аудиту, ДАСУ описує у Висновку всі виявлені недоліки, але вимоги до Замовника про їх усунення не пред'являються. Якщо ж виявлені порушення входять в компетенцію інших виконавчих органів, ДАСУ передає інформацію до цих органів у письмовій формі.

Держаудитслужба шляхом «огляду» під час процесу закупівлі дає можливість замовнику усунути порушення, виявлені в ході моніторингу без накладення на нього суворих санкцій.

Замовити дзвінок